კომპლესური დავალება -შუა ბრინჯაოს ხანა (თრიალეთის კულტურა )

          

                        კომპლექსური დავალება  ისტორიაში

კომპლექსური დავალებების შესრულების ჟამს მოსწავლეს შესაძლეებლია განუვითარდეს შემდეგი  აუცილელებელი უნარ-ჩვევბი
·         კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნება
·         აღმოჩენებისა და საიხლის მიმართ დადებითი დამოკიდებულება
·         დრო და სივრცეში ორინეტირება
·         ფაქტებისა და მოვლენების ინტერპრეტაცია
დავალების მიცემის დროს აუცილებელია საჭიროების მიხედვით იდენტიფიცირება , მოსწავლის შესაძლებლობაზე მორგება; 
თუ ჩვენ შევძლებთ კომპლექსური დავალებების მომზადებას , მაშინ მასზე მუშაობის პროცესში მოსწავლეები მეტ ცოდნას შეიძენენ ;
კერძოდ ,  მოახერხებენ მასალის კრიტიკულად გაანალიზებას , დროსა და დივრცეში ორინეტირებას , ფაქტებსა და მოვლენებს შორის კანონზომიერების დადგენას და კვლევითი ხასიათის სამუშაოს შესრულებას
        „კომპლექსური შემოქმედებითი ხასიათის  დავალებები ძირითადად პრობლემური ხასიათისაა, მას საფუზვლად უდევს პრობლემური კითხვები და სიტუაციები , რომელიც იმითაა მნიშვნელოვანი, რომ მრავალ სწორ პასუხს გულისხმობს სწორედ ასეთ დავალებებს აწყდება ადამიანი მასალის ანალიზისას, მოვლენათა ინტერპრეტაციისას და კვლევა-ძიებისას. უფრო მეტიც: მასწავლებლებმა კარგად იციან, რომ სწავლების პროცესში წამოჭრილი პრობლემების გადაწყვეტის დროსაც არ არსებობს ერთი სწორი მიმართულებახშირად ეს სწორი პასუხების მთელი ჯაჭვია. რომელს მივანიჭოთ უპირატესობა? რაკი ყველაფერი მაინც აზროვნებასა და სააზროვნო პროცესების ხარისხზე გადის, უმჯობესია მოსწავლეებისთვის ისეთი დავალებების შერჩევა, რომლებიც აამაღლებს მათი აზროვნების ხარისხს. კომპლექსური შემოქმედებითი დავალებები კი ამ მიმართულებით ეფექტიანია.
     შინაარსის მიხედვით, კომპლექსური შემოქმედებითი დავალებები იყოფა:
§  შემეცნებითი, კვლევითი ხასიათის დავალებებად;
§  ლოგიკურ ამოცანებად;
§  დავალებებად, რომლებიც არასტანდარტულ მიდგომებს მოითხოვს.
 კომპლექსური დავალებების შესრულებისას აქტიურდება არა მხოლოდ კოგნიტური უნარები, არამედ აქქატიურებს კომუნიკაციებს უნარებსაც , დავალების შესრულებისას მოსწავლეებში ვითარდება ინფორმაციის დამოუკიდებლად  დაშემოქმედებითი გზით გადაწყვეტის უნარი

 ამ ეტაპზე , მოდით განვიხილოთ კონკრეტული მაგალითი . ამისათვის თქვენ უნდა ეწვიოთ EL.GE-ს და გაეცნოთ ჩემს მიერ შექმნილ ერთ-ერთ კომკრეტულ დავალებას - თრიალეთის კულტურა ;   როგორც ხედავთ , მოსწავლეს აქვს საშუალება არა მხოლოდ  გაიგოს ახალი მასალის შესახებ, არამედ გააქტიუროს წინარეცოდნა და რაც მთავარია შექმნას პროდუქტი . 
თუ როგორ  შეიძლება შეასრულონ ეს დავალება , შეგიძლიათ იხილოთ უკვე შექმნილი პროდუქტი; 


დავალება #1 ავტორი ნინო ოთიაშვილი

  
დავალება #2
ავტორი ნინიკო გაჩეჩილაძე



დავალება #3
ავტორი მარიამ პაპავა



დავალება #4 
სალომე გოგუა

Комментарии

Популярные сообщения